Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Punktualność w lutym. Status quo lidera
fot. Tomás Del Coro/Flickr
Kolejny już raz najbardziej punktualnym przewoźnikiem lotniczym świata zostały linie Aeroméxico. Meksykański operator okazał się lepszy od Iberii i Qatar Airways. Na piątym miejscu, w globalnym rankingu, znalazła się Lufthansa, która dotychczas notowała fatalną punktualność.

W całym 2024 roku linie lotnicze Aeroméxico zostały uznane za najpunktualniejszego operatora lotniczego świata. Wykonawszy 196 911 rejsów, przewoźnik odnotował „terminowość” przylotów – operacja lotnicza uznawana jest za punktualną, jeśli odlot samolotu nastąpił w ciągu 15 minut od rozkładowej godziny – na poziomie 86,70 proc. Meksykański przewoźnik okazał się również liderem pierwszego notowania w tym roku.

Status quo na świecie

Północnoamerykański operator okazał się także zwycięzcą lutego rozdania. W drugim miesiącu roku flagowiec z Meksyku wykonał 14 701 lotów, notując punktualność przylotów na poziomie 92,87 proc. Drugie miejsce zajęła Iberia – hiszpańskie linie lotnicze zrealizowały 13 759 operacji, a 91,25 proc. samolotów doleciało do portu docelowego „o czasie”. Trzecia lokata przypadła Qatar Airways. Katarskie linie wykonały 14 833 rejsów, a „terminowość” wyniosła 87,24 proc.

Pozostałe miejsca na podium globalnego rozdania zajęły Iberia i Qatar Airways, które wykonywały odpowiednio 14 079 i 16 385 lotów, notując punktualność przylotów na poziomie 85,82 i 85,54 proc. Czwartą i piątą lokatę zajęły British Airways i Lufthansa, które zrealizowały odpowiednio 22 975 i 27 150 operacji lotniczych. Samoloty brytyjskiego przewoźnika w porcie docelowym wylądowały zgodnie z rozkładem w 86,89 proc. przypadków, a w przypadku tureckich linii było to 86,66 proc.

Pozostałe miejsca w najlepszej „10” globalnego rankingu zajęli następujący operatorzy: Saudia (liczba lotów: 15 262; terminowość: 86,20 proc.), Avianca (20 293; 84,86 proc,), Hainan Airlines (22 955; 82,41 proc.), LATAM Airlines (44 435; 81,97 proc.). Dziesiątą lokatę zajęły linie lotnicze Emirates. Przewoźnik z Dubaju wykonał 13 626 operacji lotniczych, a 80,86 proc. samolotów wylądowało w porcie docelowym „o czasie”.

Zmiana lidera w Europie

Najbardziej „punktualnym” operatorem w Europie okazały się linie Iberia, która zastąpiły na tej pozycji swoją spółkę-córkę, Iberię Express. Hiszpańskie linie lotnicze wykonały w lutym 13 759 operacji lotniczych, a „terminowość” przylotów wyniosła 91,25 proc. Druga pozycja przypadła Austrian Airlines, które zrealizowały 7 422 lotów i osiągnęły punktualność na poziomie 90,65 proc. Trzecie miejsce zajęły linie Air Europa, które wykonały 5 052 rejsów, a 89,71 proc. samolotów przyleciało do portu docelowego „o czasie”.

Dalsze miejsca w czołowej „10” Starego Kontynentu zajęły linie: Vueling (15 422; 89,35 proc.), SAS (16 620, 87,38 proc.), British Airways (22 975; 86,89 proc.), Eurowings (8 638; 86,73 proc.), Lufthansa (27 150; 86,66 proc.). Dziewiątą lokatę przypadła ITA Airways. Następca prawny Alitalii wykonał 9 325 lotów, a 85,72 proc. samolotów przyleciało do portu docelowego „o czasie”, czyli w ciągu 15 minut od zaplanowanej godziny przylotu. Ostatnie miejsce zajęła maltańska spółka-córka Wizz Air. Budżetowy przewoźnik wykonał 9 706 lotów, a „terminowość” wyniosła 85,62 proc.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Światowa punktualność w styczniu. Aeroméxico liderem

Pasażer i linie lotnicze

Światowa punktualność w styczniu. Aeroméxico liderem

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2025

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 18 grudnia 2024

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 13 listopada 2024

Punktualność we wrześniu. Europa odstaje od świata

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność we wrześniu. Europa odstaje od świata

Mateusz Kieruzal 15 października 2024

Punktualność w lipcu. Skromny awans LOT

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lipcu. Skromny awans LOT

Mateusz Kieruzal 15 sierpnia 2024

Rośnie punktualność pociągów Kolei Śląskich

Pasażer i linie lotnicze

Rośnie punktualność pociągów Kolei Śląskich

Koleje Śląskie 01 kwietnia 2024

Zobacz również:

Światowa punktualność w styczniu. Aeroméxico liderem

Pasażer i linie lotnicze

Światowa punktualność w styczniu. Aeroméxico liderem

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2025

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 18 grudnia 2024

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 13 listopada 2024

Punktualność we wrześniu. Europa odstaje od świata

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność we wrześniu. Europa odstaje od świata

Mateusz Kieruzal 15 października 2024

Punktualność w lipcu. Skromny awans LOT

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lipcu. Skromny awans LOT

Mateusz Kieruzal 15 sierpnia 2024

Rośnie punktualność pociągów Kolei Śląskich

Pasażer i linie lotnicze

Rośnie punktualność pociągów Kolei Śląskich

Koleje Śląskie 01 kwietnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5